איטלי ביטלי – פוסט פיתוח ראשון

לפני כמה שבועות כתבתי כאן על שיתוף, אז לא יהיה לעניין אם אני לא אשתף בדברים שאני עובד עליהם.
זה התחיל בגלובל גיים ג'אם לפני כמה חודשים, מבדיחה שחורה עלה רעיון למשחקיות חדשה, ושם פיתחנו את פוד פייטרס.

חשבנו להמשיך לפתח את המשחק גם לאחר הארוע, אבל זה לא ממש יצא לפועל, עד ללפני שבועיים. דיברתי עם כמה חברים וקיבלתי תמריץ לפתח את המשחק ברצינות.
כרגע יש רק גירסת אלפא עם פלייסהולדרים מזעזעים. המשחק כרגע נמצא בפייסבוק, אבל זה היה רק בגלל שככה היה נוח לי לתת לאנשים לבדוק. הכוונה הראשונית הייתה לפתח את זה למובייל(אנדרואיד ואייפון), אבל נראה שבינתיים זה מתלבש יפה בפייסבוק, למרות שזה עם הפלאגאין של יוניטי שלהרבה אנשים אין ואחרים לא יתקינו(ולאחרים יש ואחרים יתקינו).

בינתיים אני מפתח את המשחק לבד, ונראה שאני גם הולך לממן את הפיתוח שלו בעצמי. בשיווק אני סומך על זה שתהיה לי עזרה מחברים ומכרים. אבל למקרה שלא, יש לי מספר תכנונים.
(אם כבר שיווק, בשבוע שעבר הייתה הרצאה על שיווק בחנות של אפל, של נועם אבטה מניטאקו)

אחת הבחירות החשובות במקרה שלי, היא לאיזה פלטפורמה אני מפתח, בחרתי במובייל, אבל זה לא אומר שמההתחלה אני יכול לפתח לכל הפלטפורמות.
יוניטי מאפשרת לי לפתח למכשירים מבוססי אנדרואיד או מערכת ההפעלה של אפל. ולכל אחת מהמערכות יש את המגבלות שלה – במקרה של האנדרואיד, זה לא יעבוד על מכשירים עם מעבדים מסוגים ישנים.(לטכניים שבינינו, מעבדי ARMv7 נתמכים כולם, ARMv6 רק חלקם וכל השאר לא)

ובכל זאת, נראה שאני אעשה את הטעות שכמעט כולם אמרו לי לא לעשות, ואבחר באנדרואיד. התייעצתי עם הרבה אנשים, כולם אמרו לי שאם אני רוצה כסף מהיר, עדיף ללכת על האייפון. אבל נכנס לי ג'וק לראש לפתח דווקא לאנדרואיד.
ההיגיון של אנשים יגיד שאנדרואיד עכשיו בצמיחה, ושיש פחות אפליקציות מאשר בחנות של אפל, אז יש יותר מקום. אבל למרות שיש יותר אפליקציות באייפון, יש המון אפליקציות גם באנדרואיד. ובניגוד לחנות של אפל, בה אנשים רגילים לשלם על אפליקציות ומשחקים, ההרגל הזה הוא קטן יותר בחנות של האנדרואיד.
ובכל זאת, בחרתי באנדרואיד.

יש שני דברים שאני צריך להתמקד בהם כרגע, לסיים לאפיין את המשחק, כדי שאוכל לשלוח לגרפיקאים ולקבל הצעות מחיר(אני מחפש גרפיקאים!!), ולעבוד על הדברים העיקריים במשחק – המכניקה שלו, הבונוסים השונים(דרך ההופעה שלהם, הפעולות שהם עושים), תפריטים בסיסיים.

אז כרגע אני במצב של הרבה התלבטויות של תכנון לגבי העתיד, למשל:
האם לפתח למובייל רק גירסה בתשלום? אם לא, מה יהיה בגירסה של הלייט? מה לגבי מיקרו תשלומים?
האם לשלב את פייסבוק? למרות שמאוד קשה להשיג שם משתמשים, והוא לא באמת ויראלי. זה גימיק טוב ואני שולט בפלטפורמה הזו מבחינה טכנית.
האם לעשות מצב סיפור? למרות שאני לא טוב בלתכנן דברים כאלה.
יש גם דברים שאני לא יכול לדעת אם הם באמת יסחבו על המובייל, ואני צריך לחכות איתם עד שיהיה לי טלפון עם אנדרואיד.

אני אשתדל לעדכן כאן איך דברים מתקדמים, וככה לתת לכם הצצה לתהליך פיתוח של משחק עצמאי.
למשחק, אגב, קוראים Eatly Beatly. אני חושב שלשם שינוי בחרתי שם טוב.

המשך שבוע טוב,
אורן

אודות De-Panther

מפתח משחקים, מכור למשחקים בפייסבוק ולמנגה, מדבר על עצמו בגוף שלישי. אה, כן, גם כותב את הבלוג הזה - אז אפשר למצוא את כל הפרטים בעמוד האודות.
פורסם בקטגוריה פוסט פיתוח, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.