נקודת ההתחלה

ממש לא מזמן פנה אלי חבר מתקופת התיכון ושאל איך אפשר להכנס לתחום, מאיפה מתחילים. מישהו עם שכל שמאוד אוהב משחקי מחשב, אבל מעבר ללשחק בהם ולחשוב על סיפור למשחק כלשהו, הוא אף פעם לא ניסה להכנס לתחום של פיתוח משחקים.

רק קצת לפני הפוסט עצמו, כמה הודעות וקישורים:
הועלו ההרצאות מיום פיתוח המשחקים 2011 מהחודש שעבר, תודה לניר מרצקי וצוות TheGamers.TV.
איתי ברנר סיכם את ההרצאות בכנס בשני פוסטים בבלוג שלו.

למי שרוצה לטוס לGDC europe&Gamescom, יש קבוצה בפייסבוק של ישראלים נוספים שטסים, מתארגנות גם כמה הנחות לכרטיסים לכנס – מי שמעוניין, עכשיו זה הזמן.

בנוסף, אני לא רוצה שזה יהיה בלוג רק שלי, אז אם יש לכם חשק לכתוב על נושא מהתחום, פרוייקט שאתם עובדים עליו, משהו בתחום שחשוב לכם להפיץ אותו הלאה – תכתבו לי ונדאג להעלות את זה לכאן.
פתחתי חברה לצורך המשחק שאני עובד עליו, זה הרבה יותר בירוקרטיה ממה שחשבתי, כך שיש לי פחות זמן לכתוב בבלוג.

חזרה לנושא הפוסט:
התייעצתי עם האנשים בקבוצת הצ'אט של גיימאיז, ובפורום בתפוז. כמובן גם לא לשכוח את הפוסט של עדיאל בנושא.

אז יש כמה וכמה דעות ואפשרויות שונות, אבל לפני שהוא בוחר מה הוא רוצה ללמוד ובאיזה דרך הוא הולך, הוא צריך להבין למה הוא מתחבר יותר. האם לצד הטכני, לצד הגרפי, אולי הוא מעדיף לעצב משחקים, שלבים, ואולי מוזיקה זה מה שמעניין אותו.
איך הוא ידע מה מעניין אותו?

ההצעות שעלו דיברו על ליצור מודים למשחקים שמאפשרים את זה. משחקים כמו וורקראפט שיש להם עורכי מפות ושלבים, שאפשר לשנות בהם דברים שונים מבחינת המשחקיות והגרפיקה.
או להשתמש במנוע לפיתוח משחקים, כמו יוניטי, שיתן לו אפשרות להכנס לכל אספקט בפיתוח המשחק. או גיים מייקר, שהרבה יותר פשוט ללמידה.
עדיין יהיו תחומים או תתי תחומים בהם לא יצא לו לעסוק בצורה הזו(למשל שיווק), אבל זה יוכל להציג לו תמונה טובה יותר לגבי איך הדברים עובדים, וכמובן לתת לו מושג לגבי מה יותר מושך אותו ולמה הוא יותר מתחבר.

לאחר שהוא מוצא תחום אליו הוא מתחבר, יהיה יותר קל לבחור את המסלול.
אם זה תכנות, תואר במדעי המחשב זו אפשרות אחת. אפשרויות אחרות זה ללמוד לבד או לקחת קורסים מקצועיים, לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה, אבל הפוסט קצר מלהכיל מידע על הכל.
אם זה גרפיקה, יש בארץ מספר מוסדות עם שם טוב, אפשר גם ללמוד דרך קורסים באינטרנט ואפשר ללמוד לבד. כמו קודם, גם כאן יש יתרונות וחסרונות לכל אפשרות.
מוזיקה, כנ"ל. וכך גם בשאר התחומים.

לגבי עיצוב משחק, קודם כל, חשוב לקרוא ספרים ומאמרים ולהתעניין גם לבד בתחום.
בנוסף, יש מוסדות כמו שנקר ובית ברל שיש להן תוכניות ללימוד פיתוח משחקי מחשב. הייתי ממליץ ללכת לתוכנית כזו כשיש כיוון יחסית ברור לגבי מה רוצים לעשות(אם זה תכנות, גרפיקה, מוזיקה וכו'), ועדיף גם אחרי שיש ידע בתחום כך שכשעובדים על פרוייקטים קל יותר לבחור צוות ולסיים משימות.

ספרים מומלצים למתחילים, מהשרשור בפייסבוק:
The Art of Game Design – Book of Lenses
A Theory of Fun for Game Design

יש עוד הרבה מה להוסיף, אבל זו רק ההתחלה.

שבוע טוב,
אורן

אודות De-Panther

מפתח משחקים, מכור למשחקים בפייסבוק ולמנגה, מדבר על עצמו בגוף שלישי. אה, כן, גם כותב את הבלוג הזה - אז אפשר למצוא את כל הפרטים בעמוד האודות.
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.