קצת פוקוס

אז עבר שבוע מאז הפוסט הקודם, הצלחתי להתמקד במה אני רוצה שיהיה בגירסה המסחרית הראשונה של המשחק.
היו לי קצת התלבטויות בהתחלה, גם מבחינת שיווק וגם מבחינת תפקוד של המשחק, אבל בסוף החלטתי.

עוד 3 חודשים אני מתכנן להוציא את המשחק לשתי פלטפורמות:
פייסבוק, שם יהיה משחק של דקה, אנשים יוכלו לקנות בונוסים בכסף וירטואלי, אותו הם ירוויחו מניקוד במשחק, או בקניה של כסף אמיתי.
וכמובן, יתחרו כל שבוע עם חברים שלהם, מי משיג יותר נקודות במשחק.
מכשירי אנדרואיד, שם יהיה אותו המשחק שיש בפייסבוק, שיתוף תוצאות עם חברים, בונוסים בכסף וירטואלי והתחרות השבועית.
רק שבנאדרואיד, בנוסף לאותו משחק, למשתמש תהיה אפשרות לקנות בתוך האפליקציה גם אפשרות לשחק אופליין עם כל הבונוסים. כמובן שבגירסת האופליין אי אפשר יהיה לשתף את התוצאה עם החברים בתחרות השבועית. אבל זה יהיה מצוין למי שסתם רוצה לשחק כדי להעביר זמן עם כל הבונוסים ולהתאמן.
בעתיד אני מתכנן להוסיף לאנדרואיד סוגי משחק נוספים, כמו למשל מצב סיפור.

סדר העדיפויות שלי לעבודה על המשחק כרגע, הוא:
לסיים לעבוד על המשחקיות עצמה ומכניקת המשחק בפרט.
לסיים לפתח את כל התפריטים.
לסיים לאפיין את כל הגרפיקה שאני צריך למשחק.
להגדיר מחדש את מסד הנתונים של המשחק, כך שיתאים לכמות שחקנים גדולה, אבל ישמור מספיק נתונים למקרים של רמאויות, או בעיות עם תשלומים של שחקנים.
לחבר את המשחק לפייסבוק.
לחבר את המשחק לחנות האפליקציות של גוגל לאנדרואיד.
בין לבין למצוא גרפיקאי שיעשה את הגרפיקה למשחק. כמובן גם לעבוד על המוזיקה למשחק.

קצת נתונים על האנדרואיד שיצא לי לאסוף בתקופה האחרונה:

1.
יוניטי עובד רק על מכשירים מבוססי מעבדי ARMv7. מתחת לזה, הוא תומך במכשירים מבוססי ARMv6 שתומכים בVector Floating Point(או מה שזה לא יהיה).
עוד על הנושא אפשר לקרוא כאן, וגם בשירשור הזה. במפתיע, דווקא מוזילה עשתה את העבודה ונתנה רשימה של מכשירים עם מעבדי ARMv7 וכמה מכשירי ARMv6 עליהם הדברים אמורים לעבוד.(מסתבר שלפיירפוקס יש בעיות דומות)

2.
מי שחשב למכור תוכן בחנות שאמזון פתחה לאפליקציות האנדרואיד, שיחשוב שוב.
סיכום למי שאין לו חשק לקרוא את כל המכתב – בהסכם של אמזון יש מספר סעיפים שפוגעים במפתחי האפליקציות, כמו העובדה שאמזון שומרת לעצמה את הזכות לקבוע את מחיר האפליקציה. היא מחליטה כמה כל מפתח יקבל מהמכירות של אותה אפליקציה, והיא מחייבת לידע את המפתח במידה והוא מוכר את האפליקציה בחנויות אחרות, ולדאוג שבחנות שלה המחיר יהיה הזול ביותר. אלו בערך הדברים, יותר פרטים כמובן יש במכתב עצמו.

3.
רשימת מכשירי אנדרואיד נפוצים שקיבלתי ממקור אנונימי:
קבוצת מובילים ראשונה:
HTC Evo 4G
Motorola Droid X
Motorola Droid
samsung Galaxy S (על תתי הגרסאות שלו)
קבוצת מובילים שניה:
Motorola Droid II
HTC Droid Incredible
HTC Desire
HTC Desire HD
LG Optimus one
הרשימה מבוססת על מדגם של אלפי מכשירים.
מעל 75% מהמכשירים שנבדקו הם בארה"ב.
לכן מכשירים סינים כמו Huawei M860 לא נכנסו לרשימה, אבל מסתבר שגם בהם יש שימוש.
אתם מוזמנים להצליב את הנתונים עם הרשימה של המכשירים בהם יוניטי תומכת.

ולקראת סיום, טיפ קטן שקיבלתי מעודד שרון(ובטח עיוותתי אותו קצת בדרך). כשאתם רוצים לדעת מה אנשים באמת חושבים על המשחק שלכם, אל תשאלו אותם מה דעתם, תשאלו אותם מה הם אהבו במשחק ומה לא.

אז עשיתי כמה שינויים במשחק שלי מאז שבוע שעבר.
מה אהבתם?
מה לא אהבתם?

שבוע טוב וחג שמח,
אורן

אודות De-Panther

מפתח משחקים, מכור למשחקים בפייסבוק ולמנגה, מדבר על עצמו בגוף שלישי. אה, כן, גם כותב את הבלוג הזה - אז אפשר למצוא את כל הפרטים בעמוד האודות.
פורסם בקטגוריה פוסט פיתוח, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא קצת פוקוס

  1. מאת De-Panther‏:

    יוניטי גם הוציאו רשימה רשמית שלהם, לגבי מכשירי אנדרואיד עליהם הם בדקו משחקים עם יוניטי
    http://unity3d.com/support/documentation/Manual/Android-Devices%20That%20Have%20Been%20Tested.html

סגור לתגובות.