יש לי רעיון למשחק חדש! בוא נהיה שותפים ונעשה מיליונים

או למה *אני* לא אהיה שותף שלך.

זה קורה לרוב האנשים בתחום, מישהו שומע שהם עוסקים בפיתוח משחקים וקופץ עם הרעיון המדהים והחדשני שלו למשחק, לרוב זה יהיה משהו בסגנון "כמו דום, רק עם הפנים של החברים שלך מפייסבוק".
הוא לא יודע לעצב משחקים, לפעמים זה מישהו שרק ראה את הבן שלו משחק במשחק וחשב על הרעיון, אבל הוא בטוח שרק עם מתכנת וגרפיקאי הוא יוכל לעשות את הלהיט הבא. ומכיוון וזה הרעיון הכי מדהים מאז הפיצה למיקרו, אבל הוא לא יכול לממן את זה, הוא מחפש שותפים.
אז נכון, לפעמים יש לו רעיון באמת טוב וחדשני, אבל בסופו של דבר, רעיון זה לא הכל.

מעבר לרעיון, אם הוא טוב או לא, חשובה יכולת הביצוע ולאחר מכן יכולת ההפצה של המשחק(אנחנו רוצים לעשות ממנו כסף).
וזו הנקודה החשובה – מה אתה מביא איתך מעבר לרעיון?
האם יש לך מסמך עיצוב(המסמכולוגיה שאומרת מה בדיוק עושים במשחק ואיך הוא צריך להראות) עד רמת הכפתור?
האם יש לך כישורים גרפיים שמתאימים?(מידול, טקסטורות, אנימציה, איור, קונספט, וכו')
האם אתה יודע לתכנת משחקים? לעשות מוזיקה? שיווק? הפצה? ניהול?
ואם אין לך את כל זה, עזוב שותפות. האם יש לך כסף כדי לממן פיתוח של משחק כזה, או האם אתה יכול לגייס כסף למימון?

אם יש לך כסף, אז עזוב לחפש שותפים, תממן את הפיתוח של המשחק. אני לא מחפש שותפים, הייתי שותף בכמה וכמה יזמויות שונות.
אם באמת היית מפיץ של משחקים, אתה כבר אמור לדעת איך השוק עובד, הרבה יותר טוב ממני, וכנראה אתה גם לא צריך שותפים כדי לפתח משחקים, אלא מחפש להשקיע במשחקים ויודע שריבוי שותפים בהרבה מקרים יכול רק לתקוע את הפיתוח(כמו שאמרתי, הייתי שותף ביזמויות שונות, ראיתי איך דברים נתקעים בגלל ריבוי דעות וחוסר הסכמה).
אם אתה מתכנן להיות זה שמנהל את הכל, תוכיח שאתה באמת מסוגל לזה, תראה ותוכיח את הניסיון שלך, הקשרים שלך, תשיג מימון, תראה שאתה באמת מסוגל לעבוד על משחק, ולא זורק אחריות על אחרים. הרבה ישראלים מעדיפים לנהל, רובם חושבים שזה לשבת רגל על רגל ולזרוק משימות, וככה הם מתייחסים לזה. אני לא רוצה לעבוד עם מישהו כזה.

אם יש לך כישורים מתאימים(כמו לכתוב מסמך איפיון מפורט, כישורי גרפיקה או תכנות), פשוט תתחיל לעבוד על זה. כשתגיע לשלב מספיק טוב, יצטרפו אליך עוד אנשים.
בסופו של דבר, לכולם יש רעיון, אפילו יותר מאחד. כל עוד זה רק רעיון, בלי שום בשר מאחוריו, בלי יכולת ביצוע כלשהי, הוא לא שווה כלום.

אז את מי *אני* כן אקח בתור שותף?
זה כבר נושא לפוסט אחר. אתם מוזמנים לכתוב בתגובות על מקרים דומים מהניסיון שלכם, ואיזה עוד דברים ירתיעו אתכם מלהכנס לשותפות עם אנשים.

שבוע טוב,
אורן

אודות De-Panther

מפתח משחקים, מכור למשחקים בפייסבוק ולמנגה, מדבר על עצמו בגוף שלישי. אה, כן, גם כותב את הבלוג הזה - אז אפשר למצוא את כל הפרטים בעמוד האודות.
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

13 תגובות בנושא יש לי רעיון למשחק חדש! בוא נהיה שותפים ונעשה מיליונים

  1. מאת Rodik‏:

    מסכים עם כל מילה.
    במיוחד עם זה שהרעיון לא מספיק. צריך גם לדעת לעבוד ולהביא תוצאות.
    לא פעם ראיתי קונספט מדהים שבוצע גרוע, ולא הצליח, ולעומתו רעיון גרוע עם גרפיקה יפה והפצה יעילה שהצליח הרבה יותר.

    • מאת De-Panther‏:

      רעיון זה לא מספיק, אבל הוא כן חשוב. ראיתי גם מוצרים שעבדו עליהם אנשים מבריקים בתחום שלהם, היה כסף והיה פירסום – אבל הרעיון עצמו לא היה טוב.

  2. מאת עידו‏:

    כל כך מוכר… לדעתי צריך לגזור ולהעתיק לכולם את הפוסט הזה.

  3. מאת omerbsh‏:

    כמה מוכר כמה מוכר , בתור מתכנת אתרים אני מכיר את זה.
    אני זוכר את עצמי בונה אתרים מעוצבים , מתוכנתים היטב , אבל החסרונות שלי הן תוכן ושיווק…

    השאלה האמיתית היא איפה למצוא את האנשים שמבינים?!

    • מאת De-Panther‏:

      קודם צריך למצוא אנשים שעוסקים בזה – כל תחום והמקומות בהן תוכל למצוא את האנשים שעוסקים בו.
      אינטרנט, פורומים, בלוגים, מפגשים של קהילות, אקדמיה…

      הבעיה היא להבדיל בין כל אלה, מי מבין ומי מחרטט – את זה לומדים עם הניסיון.

  4. מאת ahillel‏:

    צודק. בגלל זה במשך השנים למדתי בדרך הקשה לעבוד עם בערך 10 שפות תכנות וסביבות פיתוח שונות ומשונות….. כי אני יודע שאם אני רוצה לפתח משהו, ואין לי סכום התחלתי להשקעה של 10,000 ש"ח לכל רעיון ביזארי למשחק או אפליקציה שצץ לי בראש (בערך כל שני וחמישי), כדאי שאלמד לפתח בעצמי, לפחות ברמה של עד דמו סביר, אחרת לא ייצא מהרעיונות שלי כלום.

    • מאת ahillel‏:

      אגב בהקשר הזה אני חייב לציין 2 דברים:
      1. יש רק שפה אחת שממש אבל ממש לא הצלחתי להתחבר אליה וזה אובג'קטיב סי בXCode. צפיתי בדוגמאות קוד, טוטריאלים, מצגות, מדריכי וידאו….. אבל כלום. לא הצלחתי להבין איך היא עובדת ואת ההגיון שלה.נוצר אצלי אנטי מוחלט. וזה נדיר אצלי בשפות תכנות.
      2. סביבת הפיתוח של מיקרוסופט היא המתקדמת, הפשוטה והידידותית ביותר שיצא לי לעבוד איתה. זה יאמר לזכותם.

  5. מאת איתי ברנר‏:

    למרבה הצער, עוד לא יצא להתנסות בפיתוח משחקים בצורה אותה אתה מתאר כי אני פשוט לא מפתח , אבל כן יצא לי שפנו אלי אנשים בנוגע לכל מיני פרויקטים דומים או פרויקטים בתחום. לך תסביר להם שאתה כבר שקוע בפרויקט אחר ומה שהם רואים כרגע כהצלחה מסחררת מבחינתם, זו רק טיפה בים מבחינתך…

  6. מאת אלון‏:

    יפה כתבת. בהחלט חומר למחשבה.

  7. פינגבאק: מתכון למשחק מחשב | פיתוח משחקים בישראל

  8. פינגבאק: אם לא תשתף, לא נדע | פיתוח משחקים בישראל

סגור לתגובות.