ברור לי שלא כל דבר צריך לשתף. ברור לי שיש דברים שדורשים זמן או קהל מסוים בשביל לחשוף, אבל יש דברים שלא.
יש לך רעיון חדש למשחק, אתה רוצה דעה עליו? שתף.
אחרת איך יוכלו להגיד לך אם כבר עשו את זה?
אחרת איך יוכלו להציע לך רעיונות מה לשפר?
אתה מפחד שיגנבו לך את הרעיון? למה?
נניח ואתה מספר את הרעיון למישהו שמפתח משחקים, לאותו אחד יש משחקים שהוא כבר עובד עליהם, יש לו רעיונות שלו שהוא עדיין לא התחיל לעבוד עליהם, איזו סיבה יש לו לעזוב הכל ולעבוד על הרעיון הבסיסי שלך?
נתייחס קצת למקרה ה"גרוע", אותו אדם שסיפרת לו על הרעיון, מתלהב ממנו, עוזב הכל ומפתח משחק כזה. האם הוא יצא אחד לאחד כמו מה שאתה חשבת? לא.
האם העובדה שהוא יתחיל לעבוד על משחק כזה, תפגע בתהליך הפיתוח שלך? לא.
מצד שני, תוכל לדעת אם מישהו פיתח משחק דומה, במקרה כזה תוכל ללמוד מהדברים הטובים והרעים באותו משחק.
אנשים יוכלו לכוון אותך ליותר מקורות מידע. לחבר אותך עם אנשים נוספים שיוכלו לעזור לך.
להציע לך פלטפורמות מתאימות, טכנולוגיות שיוכלו לעזור בתהליך הפיתוח, וכו'.
כבר כתבתי בעבר שרעיון זה לא הכל, חשוב מאוד גם הביצוע והשיווק. כאשר מישהו פונה אלי עם "יש לי רעיון" ואומר שהוא מחפש אנשים שיעזרו לממש אותו, אני שמח לעזור, אבל כשאותו אחד אומר לי שהוא לא יכול לספר על הרעיון, או לתת מידע כללי עליו, איך אפשר יהיה לעזור לו?
אבל שיתוף זה לא רק ברעיונות, זה גם במידע. יש לנו בקהילה אנשים שצברו ניסיון שלטענתם הם היו שמחים לחלוק, אבל במפגשים הם רק מתנהגים בצורה של "אני יודע משהו שאתם לא", ולאחר מכן מתלוננים על חוסר הידע, או על זה שלא פונים אליהם בנוגע לאותו מידע.
למדתם משהו שאתם יכולים לשתף(מידע שלא יפגע בעסקים שלכם), שתפו.
יש מספיק קהילות וקבוצות בהן ניתן לשתף במידע. יש כנסים ומפגשים. לא חסרים מקומות לשתף, להתייעץ וללמוד. צריך רק לשנות את הגישה של חוסר השיתוף.
שבוע טוב,
אורן
פינגבאק: איטלי ביטלי – פוסט פיתוח ראשון | פיתוח משחקים בישראל